Aan het eind van de cursus is de student in staat om …
- een samenhangende les(senserie)/project te arrangeren inclusief lesdoelen, tijdsplanning en activiteiten van docent en leerlingen
- te reflecteren op bovenstaande keuzes (in de les)
- in zijn/haar onderwijs de kernconcepten correct te hanteren, deze naar leerlingen toe op een inzichtelijke wijze te introduceren en daarbij rekening te houden met voorkennis en misconcepties en hierop te reflecteren
- bij de begeleiding van leerlingen bewuste keuzes te maken op basis van vakdidactische inzichten
- beargumenteerd ICT te kiezen voor een les
- O&O-projecten aan te passen of te ontwikkelen die voldoen aan de criteria van de Stichting Technasium en geschikt zijn voor de eigen O&O-lessen en/of die van een collega
- betrouwbare en valide materialen te ontwikkelen voor summatieve beoordeling binnen het schoolvak
- te reflecteren op nabespreking en analyse van een eigen uitgevoerde summatieve beoordelingen
- formatieve en summatieve beoordelingsgesprekken te voeren met (groepjes) leerlingen
|
 |
|
Vakdidactiek Techniek / O&O 1 bouwt voort op Inleiding Vakdidactiek Techniek / O&O. Tijdens Inleiding Vakdidactiek Techniek / O&O werd er vooral kennis gemaakt met technologieonderwijs. Tijdens Vakdidactiek Techniek / O&O 1 zullen we dieper ingaan op het vormgeven van lessen / projecten, het begeleiden en beoordelen van leerlingen, verschillende werkvormen en het schrijven van projecten.
|
|