Aan het eind van de cursus is de student in staat om …
- een formatieve toets met feedbackmodel te ontwerpen
- een betrouwbare en valide summatieve toets met scoremodel te ontwerpen
- te reflecteren op nabespreking en analyse van een eigen gemaakte summatieve toets
- te reflecteren op het activerend gebruik van ICT (in de les)
- te reflecteren op het gebruik van een activerende werkvorm (in de les)
- een samenhangende les(senserie) te arrangeren inclusief lesdoelen, tijdsplanning en activiteiten van docent en leerlingen
- een weloverwogen keuze te maken uit de keuzedomeinen van het examenprogramma
|
|
Uitbreiding en verdieping van de didactiek van het vak.
Vakdidactiek Informatica 1 bouwt voort op Inleiding vakdidactiek Informatica. Het bevat de volgende onderdelen:
- Verdieping didactische modellen en activerende werkvormen en ICT gebruik
- Praktische opdrachten
- Summatieve en formatieve toetsing
- Ontwerpen van een lessenserie
- Digitale geletterdheid
- Examenprogramma informatica (keuzedomeinen)
|
|